čtvrtek 22. prosince 2016

Jak se nestresovat o Vánocích


Jasný. „Jak se nestresovat“ toho už tu bylo, nic nového. Stejně to budou ty samý rady jako vždycky. „Nestresujte se s penězma, kdyžtak něco vyrobíte. Nemusíte mít perfektně uklizeno. Celkově nemusí být všechno perfektní. Vánoce jsou o rodině…“ Jojo, moc hezký, to už všechno známe. Tohle si asi řeklo dost lidí, po přečtení názvu dnešního článku, ale já bych to chtěla vzít z trošku jiného úhlu. Takže pokud jste to nevzdali hned u titulku, pokračujte se mnou prosím dál.


I když jsem hodně mladá (vlastně ještě dítě… teda zbývá mi posledních 213 dnů do plnoletosti – kdyby mi chtěl pak někdo popřát :D ), prošla jsem před pár lety obdobím, kdy jsem Vánoce neměla moc ráda. Jednoduše jsem chtěla, aby všechno probíhalo dokonale, jak má a tyhle svátky se tak pro mě staly spíš obdobím stresu než pohody. Postupem času jsem si ale uvědomila, že hlavní je, abych si to užila JÁ a o tom bych právě dneska chtěla mluvit…
Do bodu, kdy se člověk v tento čas opravdu nestresuje a jenom si užívá, musí asi každý dojít sám. Já bych vám ale chtěla „předat“ své zkušenosti (protože v 17ti máš hromadu životních zkušeností, Míšo) a třeba někomu z vás trochu pomoct, pokud trpíte podobným „problémem“. U mě okamžik takového toho uvědomění si nastal jeden rok, kdy nejen, že nesněžilo, ale dokonce bylo venku nějakých 12 stupňů. V tenhle moment totiž už úplně prasknul jeden z bodů Vánoc, který je sice hezký, ale já s ním absolutně nic neudělám. Vy zkrátka neovlivníte jestli budou nebo nebudou Vánoce na sněhu. (Pokud teda neodjedete někam na Aljašku – tam bílo nejspíš bude.) Ten den jsme se šly s mamkou po obědě projít a mně došlo, jak si tu nedokonalost vlastně hrozně užívám. Od té doby jsem se postupně propracovala až k tomu, že letos se na svátky už neskutečně těším a vlastně se svými přáteli začínám slavit už od dneška.
Když se nad tím zamyslíte, spoustu lidí třeba stresuje to, aby měli napečeno, že budou muset jít zase na návštěvě k příbuzným, se kterými zrovna moc nevycházejí, že nestíhají uklidit. Vždyť o tom to ale není! Pokud vás péct nebaví, nebo vám cukroví moc nechutná, tak ho nedělejte. Pokud nejste zrovna Monica z Přátel a zkrátka nestíháte uklidit celý byt do posledního detailu, tak se na to vykašlete a udělejte to během, nebo po Vánocích. Pokud se vám nechce obrážet příbuzné, které nemáte až tak v lásce tak buď prostě nejezděte a nebo si na to vyhraňte jenom třeba hodinu a zbytek dne si zase dělejte svoje. Já neříkám, pokud to čte například někdo s dětmi, tak je jasné, že cukroví upeče a navštíví i ne zrovna oblíbenou tchýni. Na druhou stranu jestli se ve všech těchto akcích vyžíváte, tak směle do toho! Chtěla jsem zkrátka říct, že vás nic moc v podstatě neovlivňuje, užijte si svátky po svém. Věřte mi – když opustíte od toho, že něco MUSÍTE a začnete trávit čas jak CHCETE, 100% si odpočinete. Přece jenom zrovna tyhle svátky jsou doba, kdy máme všichni 3 dny volna a přes to vlak nejede, tak kdy jindy bychom měli nechat povinnosti stranou, když ne teď?
Tímto článkem ukončuji sérii vánočních článků. Doufám, že vás tyhle tematické články bavily – mám v plánu ještě nějaké další v různých dalších obdobích. Na závěr bych vám všem chtěla popřát veselé Vánoce plné pohody, jídla a zkrátka všeho, co máte rádi. :)
SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

© Sarcastic Superwoman. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig