sobota 14. října 2017

Podzim

Nejkrásnější a zároveň nejdepresivnější období v roce. Připadá mi, že většina lidí podzim nesnáší a každým rokem na něj víc a víc nadává. Nikdy jsem to popravdě řečeno moc nechápala, jelikož já jsem ho vždycky milovala a namísto tzv. podzimních depresí ve mně vyvolával pocit klidu a probouzel mé kreativní já. Letos tomu ovšem bylo jinak... Uvědomila jsem si, že i přes to, že večer usínám v devět, si připadám bez energie, mé reakce jsou zpomalené a mozek funguje tak na 4 hodiny denně. Nejdřív jsem žila s tím, že tímhle procházím jako jediná, ovšem po nějaké době jsem si tohoto „zombie jevu“ všimla i u mnoha dalších lidí ve svém okolí. Donutilo mě to trochu se zamyslet a zeptat se sama sebe, proč tomu tak je? Čím to, že podzim v lidech vyvolává deprese a nechuť cokoliv dělat? Upřímně? Vůbec netuším. Možná je to tím, že zkrátka nejsme připravení se z krásných volných dnů plných slunce a pohody vrátit zpět do kruté reality každodenního vstávání, stresu, deštivého počasí a chladu. Možná je pro nás podzim něco jako kocovina po celo-letním mejdanu. Jenže s podzimní depresí se, stejně jako s kocovinou, dá bojovat a to dokonce s tím rozdílem, že on umí být nádherný, jen to člověk musí chtít vidět.



Jestli na podzimu něco vážně zbožňuji, tak je to příroda. Já obecně chodím ráda na procházky, ale v tomto období to pro mě má nějaké to kouzlo navíc. Fascinuje mě, jak se krajina dokáže změnit, zbarvit se. Červené tóny všude kolem mě mě z nějakého důvodu dělají šťastnou. Připadám si trochu jako dítě, když dokážu několik minut zaujatě koukat na jeřabiny a šípky a vždycky mi udělá radost, když najdu kaštan, či houbu.




Na již zmíněné pozorování měnící se krajiny navazuje další má oblíbená činnost a tou jsou návštěvy kaváren. Přichází sezóna pití všech možných druhů teplých nápojů a když ještě není taková zima, a dá se sedět venku, rozhodně se vyplatí srkat svůj čajík na ostrém podzimním vzduchu. Podle mě se ještě v kombinaci s povídáním si s kamarádkou jedná o jeden z nejlepších druhů terapie.



Mě osobně tohle posezení venku baví ještě z jednoho důvodu a tím je pozorování outfitů kolemjdoucích. Asi tušíte, kam se tím dostáváme... NAKUPOVÁNÍ. Podzimní módu mám úplně nejraději. Miluji její rozmanitost – můžete nosit kabátky, bundy, svetry, šály, sukně, kalhoty... no v podstatě všechno, na co si vzpomenete. Navíc je úžasně praktická! Zachumlaní v obří šále, či měkkém svetru, přežijete 8 hodin ve škole/v práci mnohem snadněji, než když se paříte zavření v místnosti při 30 stupních.


Počasí podle mě vadí lidem na podzimu úplně nejvíc, což do určité míry chápu. Taky mi náladu zrovna nezvedne, když ráno mrznu na zastávce a odpoledne cestou domů zmoknu. Zkusme se na to ale podívat z jiné stránky. Kdy jindy máte lepší příležitost se zachumlat do deky s čajem v ruce a aspoň hodinku si jen tak v klidu číst? Já sice nejsem žádný velký čtenář, ale i tak se ve mně letos probouzí nějaká touha po knihách. Nejspíš k tomu svádí ty dlouhé večery a čtení je ideální možnost, jak si je zkrátit.



Stále se Vám zdá podzim jako nejošklivější roční období? Pokud ano, tak jsem asi selhala a tento článek je vlastně úplně zbytečný. Pevně ovšem doufám, že jste v něm teď společně se mnou objevili jeho kouzlo a původně depresivní dny se pro vás stanou o něco krásnější.
SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

© Sarcastic Superwoman. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig